Recuerdos (I)

Virginia Woolf (centro), Maynard Keynes (derecha) y Angelica Bell, Vanessa Bell y Clive Bell, 1930s

“También recuerdo la gran extensión y misterio de la tierra oscura debajo de la mesa del cuarto de los niños, donde parecía que se desarrollara sin cesar una romántica historia, a pesar de que el tiempo que pasábamos allí era realmente breve. Ahí conocí a tu madre, en una penumbra felizmente rodeada de luz de fuego y poblada de piernas y faldas. Navegamos juntas como buques en un inmenso océano, y me preguntó si los gatos negros tenían cola. Y yo le contesté que no tenían, después de una pausa durante la cual su pregunta pareció caer, despertando ecos, por vastos abismos, hasta entonces silenciosos.”

(Virginia Woolf dirigiéndose al hijo de su hermana Vanessa Bell en Recuerdos)

________________________________________________________________


Acerca de José Luis

Las apariencias no engañan
Esta entrada fue publicada en Contemporánea, Literatura, Música, Romanticismo y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

24 respuestas a Recuerdos (I)

  1. Joaquim dijo:

    La Pires com sempre genial, tot i que el vídeo clip sembla pel Phantom of the opera, amb tant canelobre.
    El fragment de la Woolf immensament suggeridor

    • José Luis dijo:

      Crec que es massa fosc per la baixa qualitat de la copia, pero m’agrada. En tot cas, es un complement d’un text que trobo extraordinari i que em va suggerir aquest nocturne.

  2. kalamar dijo:

    Hubiera estado bien que la niña acabara también debajo del piano, cómo se debe oir el nocturno!!

    Molt Phantom, ya sé de dónde han copiado el video, pero éste es muuuucho más poético

  3. vicicle dijo:

    Es la primera vez en mi vida que un Nocturno de Chopin me da miedo. 😯 Vamos, lo típico era la Tocata y fuga en re menor de Bach. Pero si oigo un piano mientras duermo, entro en la habitación de música y veo esta exposición de cirios, me subo a la bici y que me busquen en la Coix de Fer gritando Vade retro satanás. Porque el detalle de la gallina por la mañana en el campo y la niña a la noche al centro de un círculo de cirios pascuales es más que inquietante. En fin, esta noche me costará de conciliar el sueño. No querría hacer chistes fáciles pero parece la Pira de la Pires.:)

  4. mortadel.la dijo:

    Les elpelmes molt romàntiques, però amb Copin! NO PUC AMB ELL! 🙂 … el sentia, més que escoltava, massa sovint a casa, de petita, per culpa de la persona de sempre, el meu pare! S’hi passava el dia! Que bona la Kalamar, és millor que un chiste! Divertida a morir.
    QUantes coses em van deixar marcades. Bien!

  5. mortadel.la dijo:

    Per això em deuria agradar tant el meu perfil d’ànec? ¿QUÉ TE DEJÓ MARCADO?
    ¿Que opinas? opino que demasiadas cosas…

  6. José Luis dijo:

    Sembla que sou molts el que vareu quedar inhabilitats per a Chopin. Pot ser hauríeu de fer una cura de readaptació. ¿Has vist la pelicula El Pianista?

    Aixó es tractament de shock. En tot cas, quan et tanquen una porta t’has de obrir un altre, no?

    (I jo que esperava reaccions al fragment de VW… 🙂 )

  7. mortadel.la dijo:

    Sí que l’he vista la pel.licula. La viag trobar bona però trista a matar.
    No hi ha punt de comaparació, però, amb la primera i la segona versió de les peces, pel meu gust, molt més bona la de Zimerman. Pel so i més.
    D’acord, aquesta és màgnífica, la tinc escoltada, però, saps què em sobre? allò més típic de Chopin: Un exemple: mint 4:41 a 4:48. Sempre feia igual! Aquesta potència em treu de polleguera 😦 Passa d’un extrem a l’altre a una velocitat vertiginosa…la torna a canviar al 6:35, al 7:01 i sant tornem-hi, un augment brutal fins al 7:50 més o meys. A partir d’aquí un altre canvi de ritme brutal…. És massa sovint que em trenca l’harmonia… massa.
    Aquí tens la meva reacció detallada del que significa per mi Chopin. Brusc en extrem o d’una dolçor que meravella…

  8. mortadel.la dijo:

    Per romàtic, això; cada cop que l’escolto em deixa mig desintegrada…és! vamus!

  9. mortadel.la dijo:

    No! Aqueta no! Aquesta……!http://www.youtube.com/watch?v=rIwqzfjI3z8&feature=related

    Esborra l’altre please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. mortadel.la dijo:

    Ostresssssssssssssss, noi, quina ràbia, senyoooooooooooooR!
    Esborra fins que no em surti, vols? és AQUESTA: Rachmaninov – Adagio – Symphony No. 2 in E Minor op.27
    I diuen que a la tercera va la vençuda: http://www.youtube.com/watch?v=rIwqzfjI3z8&feature=related… no ho entenc! El poder de la tècnica

  11. mortadel.la dijo:

    Tampoc! Quina pacièeeeeeeeeeeeeeeeencia la meva:
    Aquesta i punto Pelota. L’altre no és meva, és d’un altre post que m’hi han enllaçat, Bufffffffffffff. AQUESTA: Rachmaninov – Adagio – Symphony No. 2 in E Minor op.27

  12. mortadel.la dijo:

    Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuust! És aquesta! Menus maaaaaaaaaaaaaaaaaaal.
    Podries esborrar les pífies, maco?
    Això sí que és romàntic i a Chopin de romàntic a trossos. Aquesta peça li dóna mil voltes.

  13. mortadel.la dijo:

    No em diguis que aquesta no és per morir-se! oh!

  14. Josep Olivé dijo:

    Anava a dir que era la versió gótica del nocturn de Chopin però les vestimentes tant blanques de la Pires i de la nena m’han fet desistir. M’agradat força, música i texte, i si hi ha algú o alguna que li va la marxa de les espelmes és a la Pires, gran pianista que demana ben poca il.luminació en els seus recitals. Acabarà com en Richter, que si no tocava a les fosques és perque (en els seus últims anys) es servia de partitura. Ah, per cert, de tractaments de xoc com els mostrats en aquest post tants com volguis. Amb aquest pianistes i aquestes obres sempre són saludables. Tambè és veritat que molt Chopin seguit pot produir cansament i jo l’he patit. Però això passa no sols amb Chopin. Se l’ha de deixar descansar un temps i quan el tornes a escoltar tornes a pensar: “Veritablement és el que va fer cantar al piano!”

Dejar un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s