Cesária Évora – 1941-2011

Acerca de José Luis

Las apariencias no engañan
Esta entrada fue publicada en Música, World Music y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

25 respuestas a Cesária Évora – 1941-2011

  1. allau dijo:

    No soy muy amigo de la felicidad necrológica que nos invade a menudo, pero tampoco quiero menospreciarla. O sea que digo, viva Cesaria, y me retiro.

  2. maria teresa dijo:

    Vivirá! Mientras alguien escuche su voz, vivirá.

  3. Joaquim dijo:

    Jo desconeixia absolutament l’existència d’aquesta senyora, fins un dia que passejant per Lisboa amb en Fede, van passar per davant d’una botiga de discs buscant les “Amalias Rodriguez” de rigor i vam sentir una cantant que ens va deixar estupefactes i meravellats.
    Vam demanar qui era i ens van dir Cesarea Évora. No et diré que em fes hooligan d’ella a partir d’aquell moment, però vaig comprar-me alguns discs i sempre m’agradava, sempre i per dir-ho millor encara, sempre m’agrada.

    • José Luis dijo:

      Coincidències lògiques: Jo estava sentint la radio (Los elefantes sueñan con la música) quan va sonar el Sodade por primer cop aquí, i el sentiment va ser exactament d’estupefacció, i el primer nom que em va venir al cap va a ser el de Amalia Rodrigues, perquè a la primera veus que es a la seva alçada. La vaig veure poc després a Zeleste, descalça i amb el Marlboro, un prodigi.

  4. elena dijo:

    Tristeza al escuchar la noticia de su marcha..
    Una voz que he escuchado desde mi infancia..
    Una voz de cuna, una voz que ameniza una buena cena con amigos, estupenda voz para hacer un viaje en coche y disfrutar del paisaje..
    BUEN VIAJE!
    Por aqui te escucharemos (muchos).

  5. Josep Olivé dijo:

    Gràcies per treure’m de la meva supina ignorància i aixi coneixer avui, ara, a Cesária Évora. Anava a dir que potser ja és massa tard, però gràcies al teu post i a la seva discografia sempre es pot dir que encara podré disfrutar-la.
    El meu fill ha viscut força temps a Portugal i és un enamorat d’aquella terra i de la seva música més sincera. Sens dubte que li agradarà molt tambè.

    • José Luis dijo:

      M’agrada moltíssim el que em dius. Tots tenim llacunes (alguns illes 😉 ) i la meva intenció quan faig aquestes entrades es precisament donar a conèixer coses i persones que s’ho mereixen. Aquesta caboverdiana es un valor segur, i jo et recomanaria el seu primer CD aquí, que es diu “Miss Perfumado”.

      • Josep Olivé dijo:

        Si, però en algunes coses el meu desconeixement és com Australia de gran, però bé, efectivament no deixa de ser una illa…hahaha… He trucat al meu nano i m’ha confirmat el fet de ser caboverdiana com apuntes, de tenir un estil personalíssim que ve del seus origens, i de que és una celebritat a Portugal però poc coneguda a fora. Seguiré la recomanació que em fas i agraixo que entre uns i altres és practiqui (i més tenin en compte aquestes festes nadalenques) allò tan bonic que diu…”…enseñar al que no sabe…”. 🙂

  6. Angels dijo:

    Soc com en Josep Olivé que l’he descobert ara i me ha semblat impresionant. Des de ara podré
    escoltarla amb coneixement de causa.Gracies per el teu post perque aixi le descoberta i no podía ser de una altre manera !!!!BARÇA BARÇA ; BARÇA I BARÇA (com els 4 golets que han
    fet.).Adéu i MUASSSSS

    • José Luis dijo:

      Jaja, acabo de ver el 4-0 !!! Luego pondré un video en la tapia…. Te digo lo que a Josep, me encanta haberte descubierto alguien de tanta calidad. Es una cantante excepcional. Su tío componía estas canciones tristes que llaman “mornas”, como unos fados pasados por Africa, y ella, despues de bastantes años en su pais natal (Cabo Verde) en donde empezó cantándolos en tabernas, se atrevió a ir a Paris y arrasó. La saqué aquí hace unos meses, con un Bésame mucho precioso.

      MUasssssss

  7. Angels dijo:

    Te recomiendo que no leas el mail que te mandé hace 4 o 5 dias porque estaba furiosa pero no quiero pensar en el tema porque me pongo de los nervios Graciasy MUASSSSS

  8. Neus dijo:

    Bonita selección.
    No sabía que hubiera cantado con Marisa Monte.
    He mirado si había algo más con ellas dos pero solo me aparece esa canción. Suena muy bien.

  9. kalamar dijo:

    Em sento fatal, últimament coneixo grans artistes el dia que es moren. M’ha agradat molt tot el que he sentit aquí.

    • José Luis dijo:

      Eso te pasa por leer mis entradas en diagonal 🙂 La verdad es que me sorprende que no fuera más conocida. Ha estado en Barcelona al menos dos o tres veces y creo que gusta a todo el mundo. Y se atrevía con todo

  10. XavierP dijo:

    Jo la vaig escoltar en directe a Douala (Camerun) fa molt anys quan no era molt coneguda i des de llavors l’he anat seguint. Una gran perdua per la musica, pels africans i per tots als que ens agradava.
    Com diuen els africans: Descansa en pau i que la terra dels teus ancestres et sigui lleugera.
    Jo ja tinc Saudade….

    • José Luis dijo:

      “Je vais arrêter, un jour, mais pas que ça. En fait, j’arrête tout. Je n’ai pas de force, pas d’énergie. Je veux que vous disiez à mes fans : excusez-moi, mais maintenant, je dois me reposer.” (Le monde)

      Aquesta també té molta sodade i es molt bona:

  11. Imma dijo:

    Fa bastants anys que vaig escoltar a la Cesària Evora per primera vegada i em va enamorar, la seva força, la seva veu … ara ens queden las seves gravacions per recordar-la sempre. Gràcies.

    • José Luis dijo:

      Pocs artistes han despertat tan immediatament tanta unanimitat. Com que suposo que també t’agradarà i segurament hauràs vist a Veloso, escolta aquesta joia no tan coneguda

  12. maac dijo:

    Vaya, esta entrada se me pasó totalmente, me encanta esta señora aunque no la suelo escuchar con frecuencia, es de esas cantantes que me dan la sensación de que antes de llegar a la cabeza la música pasa por el corazón (encogiéndolo, a otros igual se les ensancha, :-), comprensible también). Y antes de ponerme hortera -o más hortera-: corto y cambio.

    • José Luis dijo:

      Esta también suele ensanchármelo (el corazón), más que nada de gusto por lo bien y natural y fácil que canta.

      Nos dejas con la curiosidad de saber que pensabas decir poniéndote hortera.

Dejar un comentario

