EBNDCD – Una odisea espacial

Escuchando el Kyrie de la Misa en Si menor de Karl Richter, la interpretación del coro muniqués me trajo a la cabeza la música de Ligeti que Kubrick empleó en 2001, la Lux aeterna de la secuencia del encuentro con el monolito descubierto en la luna, y sobre todo, el Requiem que se escucha cuando aparece por primera vez y durante el Viaje más allá de Júpiter. Este es el resultado de una mezcla de fragmentos de las tres piezas que en algunos momentos casa sorprendentemente bien, tanto, que en ocasiones crea la ilusión de que por debajo de los coros de Bach se escucha a los de Ligeti, cuando en realidad su música sólo se superpone unos segundos, al pasar de una a otra. Y podría mejorarse mucho.

También es curioso ver lo bien que el Kyrie de Bach puede sustituir a Ligeti en el viaje al infinito de la película, teniendo el handicap de no poder hacer ajuste alguno, salvo decidir el momento de inicio y por tanto el encaje de las primeras imágenes, ni más montaje que el de los segundos finales, aunque es en la parte central donde hay minutos que parecen hechos a medida. Bach vale para un roto y para un descosido.

Acerca de José Luis

Las apariencias engañan... o no.
Esta entrada fue publicada en Barroco, Clásica, Música, Segunda mitad del Siglo XX y Contemporánea y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

11 respuestas a EBNDCD – Una odisea espacial

  1. Pau dijo:

    Bach és principi i final, un tot fascinant, misteriós i màgic.
    Gràcies!

    Per cert, nou festival Bachcelona properament!
    Salut!

    • José Luis dijo:

      Vaja… No sabia res, gracies per l’avís, pero m’agafarà fora de Barcelona, hauràs de aplaudir per mi. Veig que tenen una web

      Salut, monument al Courtois, i un argument a favor de la existència de Deu 🙂

      • Pau dijo:

        Sí! Em sembla una iniciativa fantàstica sincerament!
        He mirat d’inscriure’m-hi per tal de cantar en el cor però pel que sembla volen gent formada vocalment, lamentablement, no és el meu cas.
        Desconec si m’acceptarien pel fet d’entonar el Kyrie d’alguna missa… cosa que acostumo a fer incontroladament… tu què creus? jejeje

        I per un dia, que no senti precedent, visca el Atlético i El Bach Nostre De Cada Dia!!!
        Salut!

        • José Luis dijo:

          Crec que ho tens cru, i m’estic rient perquè ja veig que no soc l’únic, un dia d’aquest explicaré amb la meva (in)experiencia com a cantant. El que hauries de fer es demanar-los que l’any vinent ho facin celebrant l’altre aniversari de Bach, la darrera setmana de Juliol es fatal.

          Al menys per el que fa a EBNCD, espero que sentis precedent. I si ha de ser perquè el Atlético guanyi al Madrid, també.

          Salut!

    • Josep Olivé dijo:

      He anat a la web i és molt interessant…catxis la mar, m’ho perdo..aquella setmana estaré lluny de Barcelona, o sigui que em perdo Bach…i moltes de les retransmisions de Bayreuth… Pendré mesures!🙂

  2. Josep Olivé dijo:

    Interessant experiment la superposició Bach-Ligeti. Com tambè el viatge a l’infinit amb Bach, que m’ha entusiasmat. Pel.licula que estèticament em captivava, que la vaig repetir no sé quantes vegades al cine amb pantalla lo més gran possible, i que recordo que entenia ben poca cosa (sobretot del seu final tan surrealista), però que em deixava ensimismat tota l’estona. Bé ha estat recordar un dels seus moments més gloiosos…amb gloriosa música!

  3. kalamar dijo:

    Estoy centri-fuga-da!

Dejar un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s