¿Qué es esto? (IV-4)

Improvisación jazzística sobre una pieza muy conocida, la exposición del tema ha sido aviesamente eliminada, pero se insinúa un fragmento al empezar el corte, antes de que despegue la flauta. Y la melodía suena en segundo plano al final, con las últimas notas del no menos espectacular viaje del saxo. Tres pistas, dos puntos menos por usar la primera, otro por cada una de las otras dos.

Pista 1.- El autor

Pista 1

>-------------------------------------------------------------------> Falla

2.- La pieza y la obra en que se escucha

Pista 2

>-------------------------------------------------------------------> El amor brujo. Canción del fuego fatuo.

3.- La exposición del tema:

>-------------------------------------------------------------------> Falla. Canción del fuego fatuo de El amor brujo. Authentic Light Orchestra, Valeri Tolstov. Con Carles Peris.


Acerca de José Luis

Las apariencias engañan... o no.
Esta entrada fue publicada en Concurso "¿Qué es esto?". Guarda el enlace permanente.

30 respuestas a ¿Qué es esto? (IV-4)

  1. maria teresa dijo:

    La niebla te ha afectado! jajaja!! Ni idea, la escucharé más veces y supongo que esperaré pistas.

  2. Tanto virtuosismo me desbarata un poco. Al final he escuchado el tema de la XX de XX. Ahora, ni idea de quién toca flauto y sexo.

    • José Luis dijo:

      Para estar desbaratado no ha estado nada mal. Intuyo que las elucubraciones solitarias de flautos y sexos no te entusiasman. Pero no preguntaba por ellos: Cinco puntos, en este momento, lider del quesesto.

  3. timamót dijo:

    Després de sentir banda sonora de pel·li de james Bond, ja sembla que senti Brahms

  4. Martí Bou dijo:

    Jo diria que és “My Favorite Things”, de Rodgers and Hammerstein, del musical The Sound of Music.

    M’han xivat el repte i potser m’estic avançant en la resposta a qui m’ho ha xivat… 😉

    • José Luis dijo:

      Ja veus que el teu missatge ha quedat retingut per ser nou aquí, però no per què la cançó fos la gran favorita de molts i també meva. Si les voltes del saxo t’han recordat a Coltrane, dimecres o dijous podràs veure que afalagat em sento. Però en tot cas, has descobert una semblança molt curiosa entre la melodia de “My favorite things” i l’amagada aquí. Espero que tornis, si mes no els dies 10 a les 10.

      • Martí Bou dijo:

        T’he de dir que potser no he contestat al que tocava. Jo he contestat a què sona al tram del mig. La cadència ascendent prèvia a la percussió és, i n’estic bastant convençut el que he dit. El que no puc respondre és el
        Mi, la, sol-fa#, mi, la, sol-fa#, mi de l’inici i final…

        Tornarem i hi tornarem! 😉

        🐮❤️🎵

        • José Luis dijo:

          No t’ho puc dir, és probable que el músic estès pensant en My favorite things, i és cert que el ritme encaixa perfectament. Ara el que has de fer és trobar aquest Mi, la, sol-fa#, mi, la, sol-fa# (si tu ho dius, serà això…)

  5. timamót dijo:

    No serà The sound of Music de Richard Rodgers el que hi ha a sota?

  6. maria teresa dijo:

    Ahora,y gracias a la pista, si: XX de XX de XX de XX

  7. timamót dijo:

    Ara ja sabem que és de XX i no estic segura de si és la XX

  8. Anneg dijo:

    Autor: XX

    Bon any!

    Anna

    • José Luis dijo:

      Bon any, però ja tinc mal de cap de pensar el que haure de calcular si encertes el que falta demà o demà passat. Avui, cinc punts menys dos per la pista, tres, però com que només dius l’autor, un i mig. Au, afanyat, em dius avui el què és i tindràs els tres rodons.😉

  9. Anneg dijo:

    Gràcies a la pista, crec que és el XX de XX.

    Bona nit!

    Anna

    • José Luis dijo:

      o_O M’ho temia 😉 Tens 1.5 de l’autor. Dels 2.5 de la peça hem de restar la meitat dels quatre de les tres pistes, dos, i et queden 0.5. Total, dos. S’accepten reclamacions però no indemnitzacions.😀

  10. Allau dijo:

    XX del XX de XX (lo que me ha costado!).

  11. lluisemili dijo:

    I jo sense sentir-hi el tema ni sabent la solució! Sniff! Estic en decadència!

  12. Àngels dijo:

    !!!!Que sabia soy ,no participando en estos martirios mensuales!!!! 😀 U.A.y adióooooooos

Dejar un comentario

