Las lágrimas negras de Bebo y Cachao

El bombazo del disco de «El cigala» y Bebo Valdés puso en el candelero las Lagrimas negras del cubano Miguel Matamoros del que tomaba el título. Pero, siendo su versión excelente, pocos años antes Bebo la había interpretado para la película Calle 54 de Fernando Trueba en un dúo con su coetáneo y paisano Israel «Cachao« López que va de más a muchísimo más y que resultó antológico.  Escépticos, empezar en 1.17

Una propina de cada uno:

De las interpretaciones de Bebo Valdés con Diego «El cigala», Se me olvidó que te olvidé.

 –

Y de Cachao, uno de los creadores del mambo, este Mambo de su Masters sessions

Acerca de José Luis

Las apariencias no engañan
Esta entrada fue publicada en Música, Popular y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

8 respuestas a Las lágrimas negras de Bebo y Cachao

  1. Joaquim dijo:

    UN CRACK TOTAL AQUEST BEBO VALDÉS,
    Las lágrimas negras amb Diego Cigala és un dels discs que més m’estimo. Tothom que fa un duo amb Valdés m’agrada, per tant el miracle deu ser Bebio Valdés.
    La versió amb Cachao és millor?, potser si, però li manca aquell punt de comfrontació, o mestissatge com diuen molts, que la fa de la versió amb Cigala única

    • José Luis dijo:

      La barreja flamenco-bolero-jazz es brutal, i Bebo, que sembla tan senzill com si toqués a una Acadèmia de piano, té musicalitat i ritme en lloc de sang. Però si m’hagués de quedar amb unes soles Lagrimas negras triaria el duo amb Cachao

  2. OLYMPIA dijo:

    A mi el Cigala no m’acaba de fer feliç. Canta com molts. Prefereixo Cachao. Y Bebo sempre.

  3. l’IMMA em va regalar ja fa uns anys el DVD de la pel.licula CALLE 54…i l’ha vist desenes de vegades…. crec que a partir de aleshores en BEBO ha estat un dels meus ídols… i el «JAZZ latino» barrejat amb el «flamenco» es una de les musiques que mes m’apassionen. L’ultima alegria que em van donar va ser l’estrena de de la pel.licula CHICO Y RITA, que be a ser un homenatge a BEBO i que em va enamorar.

    Gracies per aquesta entrada José Luis !!!

  4. Pingback: Bebo | Ancha es mi casa

  5. Pingback: Lágrimas negras a pie de calle ® | Ancha es mi casa

Dejar un comentario