Orquestas internacionales en L’Auditori

Ya han enviado el programa de las Orquestas internacionales en L’Auditori para la temporada 2011-2012. Desde que estoy abonado me he encontrado con bastantes personas que desconocían esta opción en la que se compra sólo lo que programa Ibercamera en L’Auditori y no todo el paquete, y por eso se me ha ocurrido hacer publicidad gratuita de esta fórmula, que me parece muy interesante. Y a ver si cae algo.

Este abono reducido, que en líneas generales incluye las grandes orquestas y prescinde de conciertos exclusivamente de solistas, es ideal para los amigos del sinfonismo. Desde luego, se renuncia a estupendos recitales en el Palau de la Música, local que por otro lado cada vez me resulta más incómodo y que tampoco acústicamente parece andar muy bien. Leí, no sé si en unas declaraciones de Prat, que el amigo Millet se había llevado por delante una cámara de resonancia que era fundamental, lo cual, de ser cierto, debiera ser muy tenido en cuenta por los jueces.

Este es el programa Ibercámara-Auditori para la temporada 2011-2012

Royal Philharmonic Orchestra
Maria João Pires y Pinchas Zukerman
BEETHOVEN (Sonata para violín y piano Nº 1, Sinfonía Nº 7) y MOZART (Concierto para piano Nº 27)

Orquesta Sinfónica del Teatro Mariinski
Valeri Gergiev
STRAVINSY (El pájaro de Fuego, Petrouchka, La consagración de la primavera)

Orquesta Filarmónica Nacional de Hungria
Jean-Efflam Bavouzet y Zoltán Kocsis
LISTZ (Los Preludios), KODALY (Danzas de Galanta), DEBUSSY (Fantasia para piano y orquesta), RAVEL (Bolero)

Orchestre de Paris
Lorin Maazel
RAVEL (Ma mére l’Oye, Tzigane, La Valse), DEBUSSY (La mer), DUKAS (El aprendiz de brujo)

Orquesta Nacional de Francia
Daniele Gatti
MAHLER (Sinfonía Nº 9)

Tchaikovsky Symphony Orchestra
Alexei Volodin i Vladimir Fedosseiev
RACHMANINOV (Concierto Nº 2) y TCHAIKOVSKY  (Suite de El Cascanueces)

Como puede verse, este año vueven a ser seis conciertos en vez de los cinco a que se habían reducido en esta última temporada, y han subido proporcionalmente el precio. Yo también he subido; unas cuantas filas más arriba, que el agua ya está llegando a la cintura. Pero reincido, porque en cinco años no recuerdo más que una ocasión en la que salí sólo tibio, y en cambio, han sido al menos una docena de veces en las que he pensado que el concierto y hasta un momento valían el precio del abono completo. Pires, Gergiev con los tres ballets de Stravinsky y la novena de Maher por Gatti prometen.

Y esto es lo que se añade en el Palau con el abono completo (*)

Orquesta de Cámara de Viena
Mireia Farrés, José Enrique Bagaría, Eduardo Portal
HAYDN, MOZART, NERUDA

Yuja Wang    
Programa por determinar

Radu Lupu    
FRANCK, SCHUBERT, DEBUSSY

Sinfonia Varsovia
Orfeon Pamplones, Rafael Fruhbeck de Burgos
BEETHOVEN (Missa Solemnis)

Dezsö Ránki    
HAYDN, LYSZT, RAVEL, DEBUSSY, BARTÓK

(*) Curiosamente, si no ha habido error ni rectificación, el concierto dirigido por Maazel en L’Auditori queda excluido del abono de Ibercámara.

_________________________________________________________________

-0-

Maria Joao Pires en el Larghetto del Concierto para piano y orquesta Nº 27 de Mozart que debe inaugurar la temporada. Trevor Pinnock dirige a la Chamber Orchestra of Europa.

Acerca de José Luis

Las apariencias no engañan
Esta entrada fue publicada en Clasicismo, Clásica, Música y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

14 respuestas a Orquestas internacionales en L’Auditori

      • miquelgascon dijo:

        T’agraeixo l’informació sobre aquest abonament, però sempre he trobat els preus d’aquests concerts excessivament cars… 690 euros per 6 concerts em sembla un abús, sincerament…i no dubto de que pagui la pena, però nosaltres no ens ho podem permetre econòmicament parlant.

        Per donar-te un exemple nosaltres estem abonats la temporada propera a 3 abonaments “musicals” de temporada :

        Auditori OBC – Matinals diumenge (zona 3) – 12 concerts……. 290 euros
        Liceu Operes/dansa – (zona 7) – 9 Operes/concerts……………..215 euros
        Palau 100 – (zona 5) – 13 concerts…………………………………..218 euros

        En total son 34 sessions i el preu per tot es de 723 Euros (un pro-mig de 21 euros per sessió). Com aquell que diu ens costa casi be el mateix 34 concerts que el que ens costaria a platea els 6 concerts del cicle Orquestres Internacionals al Auditori.

        No parlem del TEATRE… que es un altre tema…… ja que com saps anem força sovint, però el preu en conjunt es força mes baix que els 21 Euros.

  1. José Luis dijo:

    Es cert que son caríssims, però també es mes lògic: orquestres enormes que venen de fora i per un sol dia. I l’abonament a tot el cicle, doncs pots contar. Però fas comparació de zona 1 amb zona 7, discreta gran trampa 😉 ; proba a fer-ho tot platees.

    Jo ara estaré a la 4; 400 € /6 concerts = 65 per concert. Em sembla que en general surten al doble que un de la OBC. Car, però surt millor un d’aquets que dos de la OBC, estadísticament parlant. Fes la proba i treu-te entrada per el dia d’en Gergiev, si es que en trobes, que aquest es l’altre problema. O t’abones, o els dos o tres que mes t’interessen, tururú.

    • miquelgascon dijo:

      No pretenia comparar la zona 7 del Liceu amb la Platea del Auditori; únicament volia dir que a vegades si mires una mica l’Euro pots gaudir de molt bona musica en directe, com fem nosaltres a un preu mitja raonable.

      Se que portar una orquestra a Barcelona es molt car…. però si es per això ja viatjarem nosaltres …. …..jejejeje… i aixi voltarem encara mes.

      Fent comparacions reals, la zona 3 (fila 1 lateral) que son les que tenim quant anem als concerts de l’OBC ens costa 290 :12 = 24,16 Eur.

      ….. i les mateixes localitats amb l’abonament de “orquestres internacionals”, serien 575 : 6 = 95,833, que es quadruplicar el preu.

      Per el preu de un concert d’aquest cicle, nosaltres veiem un concert de l’OBC, un concert del Palau 100, una opera al Liceu…..i 1 o fins i tot 2 representacions teatrals !!!!

      Si no ho féssim aixi, no podríem VOLTAR tant.

      • José Luis dijo:

        Treus la calculadora i no hi ha res a fer 🙂 Però creu-me: L’altre dia vaig sentir la OBC a la tercera fila del segon amfiteatre, molt bé. El dia de Stravinsky, 78 x 2 = 156, val, es car, però fes-te a la idea de que amb la rebrincada d’ahir t’ha quedat el genoll una mica així i t’has de perdre un dels disset viatges que et queden aquest any, i en Gergiev et portarà a les Russies en un tres i no res. I mes barat.

  2. OLYMPIA dijo:

    Un o altra me’n caurà però la temporada sencera jamais de la vie. Em reservo a Koksis, Maazal i Gatti si trobo entrades a preus raonables.
    Salutacions, José Luis!

  3. Josep dijo:

    Nosaltres ja tenim entrades pel concert inicial. Escoltar la Pires interpretant, Mozart. Beethoven o Chopin es una de les meves debilitats.
    Més endavant veurem si cau alguna cosa més, esperaré a l’últim moment si m’interessa tant pel programa com pel preu.
    Una abraçada

    • José Luis dijo:

      Comparteixo la debilitat, es molt bona. Pero jo no em perdria els tres ballets de Stravinsky amb aquesta orquestra i Gergiev. Ni Mahler si t’agrada la novena.

      Una abraçada

  4. kalamar dijo:

    Me gustaría saber cuándo se pueden comprar entradas sueltas, porque el Pack Gerguiev no me lo pierdo. Todo es muy apetecible, pero en lunes, tan tarde no sirvo ni para escuchar.

    ya has hecho la mochila, don José?

Dejar un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s